View Single Post
Hei dere, trenger litt hjelp her jeg.
En vennine av meg har i det siste fått mange ekle meldinger fra en ukjent avsender. Meldingene er blitt sendt via epost. Jenta var akkurat blitt 16, og det visste avsender. Den første meldingen startet slik:
" hei, er du xxx fra xxx som nettopp er blitt 16? I så fall vil jeg gjærne bli bedre kjent med deg.
Jeg er noen år eldre en deg, men jeg har sett deg lenge. og du e den deiligste dama æ kan tenk mæ. "

Meldingen var lengre, men ikke direkte relevant akkurat nå. Det er blitt sendt i overkant av 30 meldinger, selv om ikke en eneste av de er besvart. Meldingene er skikkelig ekle, og går på at hun bør prøve å ligge med / blotte seg for stefaren sin. Avsender snakker som om han kjenner stefaren, og prøver alltid oppmuntre jenta til å ha seksuell omgang med stefaren.
Avsender sier også at han har sett henne, og vært utenfor huset hennes. Alt er skikkelig skummelt. Hun har lenge ikke turt gjøre noe med det, men hun mistenker sterkt at det faktisk er stefaren som sender disse meldingene.

Meldingene blir sendt fra 3 forskjellige epost-adresser, som ligner veldig. Eks: (navn)18@, (navn)19@
Vi prøvde spore epostene, uten å egentlig kunne noe om det:
http://www.wikihow.com/Trace-an-Email
Forskjellige eposter hadde forskjellige IP-adresser. De viste seg å være fra forskjellige steder, som Washington og San Francisco.

Det jeg vil frem til, er om dette for det første er ulovlig. Seksuell trakasering? Stalking? Kanskje vanskelig å vurdere uten å ha sett alle epostene, men de er drøye.
For det andre, er det noen som har peiling på sporing av epost, eller noen som har forklaring på hvordan det har seg at de var sendt fra forskjellige steder?
Har fått lov til å skrive dette her. Hun tørr ikke kontakte politi eller lignende, så jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å hjelpe. Stefaren bor hjemme hos henne, men har ikke vist tegn på slik oppførsel selv. Likevel er hun selv overbevist om at det er han. Setter pris på all hjelp og forslag. Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre for å hjelpe.