View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Iso propyl er også kjent som Isopropanol, finnes i flere renseartikler for elektronikk etc, her. Jeg finner ikke noe særlig om hvilke andre stoffer som finnes i den i.o.m. at blårens er et sted over 60% isopropanol med noen andre ingredienser (vann, brekkmiddel og farge) og såvidt jeg finner ut så fordamper alt dette.
Noen vennligst korriger meg om jeg tar feil her!

80% etanol (hjemmebrent) skal også fungere.

Knus hasjen til små biter med en morter eller lignende, legg det sammen med alkoholen og la det trekke en stund, oljen vil løse seg opp i alkoholen relativt fort men du kan la det stå noen timer.
Sil ut det faste materialet, f.eks med et filter laget av kaffefilter og en kjøkkenklut (kaffefilter innerst), du kan for eksempel ta et plastikkrør og feste kaffefilter og kluten i ene enden med strikk og hell i alkohol og hasj blandingen.

La væsken ligge i en skål eller på et fat i noen dager og det vil fordampe av seg selv, helst under kjøkkenviften eller et godt ventilert sted i noen dager. Mange guider vil vise deg hvordan man varmer opp blandingen i et vannbad eller lignende, husk at denne væsken er omtrent ren alkohol og veldig brannfarlig, for mye varme kan antenne hele greia så du må selv vurdere risikoen og ta nødvendige steg for å sørge for at du ikke tenner på hele kjøkkenet/leiligheten/huset, så om du er tolmodig og vil være på den sikre siden, lar du alkoholen fordampe av seg selv.

Det som blir igjen i fatet/skålen er ren olje fra hasjen og kan skrapes sammen med en kniv e.l.
Sist endret av Dodecha; 23. mars 2014 kl. 23:57.