View Single Post
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Dette er litt off-topic, men jeg kom til å tenke på dette nå, har det noen gang vært oppe til diskusjon hvorvidt prisforskjellen fra kvinner - menn er kjønndiskriminering eller noe sånt?

Kvinner betaler vel mye mer for å klippe seg enn menn, noe jeg forstår da kvinner somregel har mye lenger hår og sikkert gjør masse ekstra, men skulle liksom ikke forundre meg om dette har vært tatt opp før?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg tenkt på. Men det fornuftige og riktige må da være at det er antall timer i frisørstolen og evt. tillegg for bruk av ulike produkter som avgjør prisen, men det er det altså ikke. Det er dyrere for kvinner i utgangspunktet, uavhengig av om hun har langt eller kort hår.

Jeg bare klipper meg hos frisøren og gjør ikke "masse ekstra". Siden jeg har litt lengde på håret og bare skal stusse spissene er det ganske fort gjort. Men jeg må betale dobbelt så mye som en mann likevel. Synes det er ganske urettferdig. Nå klipper jeg meg riktignok ikke så ofte, så man kan sikkert argumentere med at de samlede utgiftene til frisør ikke blir så forskjellig. Men jeg skjønner ærlig talt ikke hva det har med saken å gjøre.

Lurer på om menn med langt hår betaler for dameklipp eller om de får den lavere herreklipp-prisen også.