Tråd: Backup
View Single Post
Sitat av Ferdinand223 Vis innlegg
Tusen takk for hjelpen! Blir enten GBridge eller CrashPlan

Finnes det noe program som kan gjøre at en harddisk kloner den andre? Hvis jeg bruker f.eks CrashPlan, og den lagrer på 1 harddisk, kan jeg bruke et program som da legger det over på den andre hardisken også ? Så man har dobbel back-up?
Vis hele sitatet...
Det du kan gjøre, er å plassere den ene harddisken din i en annen maskin, og installere Crashplan der. Da kan du på klienten din (f.eks dine 5 laptoper) velge å ta backup til begge lokasjonene.

Jeg kan forklare mitt oppsett. Jeg har 2x Macbooks og 1x Windows laptoper. I tillegg har jeg en Windows server hjemme, og en hos min far. Disse fem maskinene har alle installert crashplan. På laptopene mine har jeg valgt at jeg skal utføre backup hjemme, og hos min far. Så hvis hjemmet mitt brenner opp, har jeg fremdeles en backup i en annen by.

Du kan også gi venner lagringsplass, f.eks hvis din mor har en laptop du ønsker å ta backup av, installerer hun bare crashplan, og får en kode av deg som gjøre at hun kan ta backup til din server.

30 dagers gratis er hvis du velger å ta backup til "skyen" hos Crashplan, da har du realtime backup (hvert 15min). Gratisversjonen kan ikke ta backup til skyen, men kan ta backup til venner eller andre maskiner som beskrevet. Dog med begrensning hver 24 time, eller manuelt.