View Single Post
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Jeg har ikke tilgang til Facebook-siden om Balder og Odin, men blant annet denne siden tyder på at dette skjedde på Løten, ikke i Stavanger.

En lignende sak skjedde derimot i Stavanger. Jeg tviler ikke på at denne Erik Håland (eller hva han het) deltok her. Og selv om jeg synes søksmål om 100.000 fra hundeeieren er litt forhåpningsfullt, er jeg helt enig i at de burde kunne beordret eieren til å roe ned hundene. (Med mindre han var helt rusa eller noe.) En dårlig avgjørelse å skyte bikkjene, de må ha hatt andre alternativer. Men å "konsekvent" skyte hundet, det vet jeg ikke helt.
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Lest ei stund på siden du linker til. Saken der virker rett og slett pill råtten. Henlagt. Godt at karen som har opprettet sia har fått god økonomisk støtte til et sivilt søksmål. Spennende se hva det ender opp med.

Skal sies at de ikke ble truffet av 28 skudd. Mange bomskudd.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner denne saken fra den lokale media, tross alt dette skjedde samme kommunen jeg bor i. De to bikkjene hadde stukket av, og løpt bygda rundt i ganske mange timer. Der de hadde knurret og vist tenner til folk, som da naturligvis ble redde, og dem ringte politiet.
Politiet ankom og bikkjene viste fortsatt litt aggressiv atferd, igjennom knurring og vising av tenner. Og det var mye ståhei rundt hele situasjonen, noe som garantert ikke gjorde situasjonen for politimannen og bikkjene, når det gjelder stress.
Så han bestemte seg for å skyte dem, da situasjonen var ganske usikker. Husk dette var to Grand danuis, som er blandt de største bikkjerasene, og dem hadde løpt i nærheten av barn o.l. Så dem kunne ha gjort noe voldsomt med skade! Politimannens våpen var en HK MP5, som da har 9 mm kuler. Mest designet for å uskadeliggjøre folk, og ikke avlive hunder, derfor gikk det så mange skudd. Han rett og slett skjøt til dem begge var sikkert døde.

Om dette var en rett handling, har jeg ingen formening om! Men jeg har stor forståelse for politimannen, da han måtte vurdere folks sikkerhet, og hundenes liv og død.
Og den FB siden viser i grunn kun siden fra en vinkel, og det er hundeeiers. Og hundeeier har også fått litt "pepper" av politi og media. Mens eier har bedyret at bikkjene var snille som lam.
Og hele saken er egentlig en tragisk sak for begge parter!
Sist endret av aluminiumfluorid; 22. februar 2014 kl. 00:32.