View Single Post
King of Spooning
Acidous's Avatar
Når jeg leser jobbsøknader er det, som kandefixes sier, svært viktig at du ikke har mange hull i søknad/CV, og at eventuelle hull kan forklares på en god måte.

Når det gjelder selve søknaden er jeg svært interessert i å vite hva du kan gjøre for meg. Svært mange lister opp hva de har gjort, for eksempel kjørt truck, fylt på varer, stått i kassa, osv. Dette er ting som for meg er fullstendig uinteressant. Jeg vil vite HVA du er god på, og hvorfor jeg skal ansette deg foran de 100 andre som også har fylt på varer og kjørt truck.

Husk å lese stillingsutlysningen grundig, og tilpass de ferdighetene du legger vekt på etter hva de spør etter der, men pass på å ikke overdrive.

Jeg foretrekker også personlige søknader, hvor søkeren har skrevet søknaden kun for jobben hos meg. Man ser fort om det er en "standardsøknad" eller en mal som har blitt lastet ned fra nettet, og sannsynligheten for at akkurat din søknad havner i søpla øker da drastisk.

Og som nevnt av andre, ta deg god tid, pass på at du skriver så korrekt norsk som overhode mulig og få gjerne noen du kjenner som er flinke på søknader eller har vært borti rekruttering selv til å se gjennom søknaden din og gi sin mening på den.
Sist endret av Acidous; 29. januar 2014 kl. 19:33.