View Single Post
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
Du opplever nok det de aller fleste som har røyket endel cannabis over lengre tid opplever - den gode rusen er byttet ut med paranoia og angst. Helt vanlig, og et tegn på at du burde finne på andre ting å drive med. Jeg vil påstå at om lag 95% av alle jeg kjenner som enten røyker eller har røyket cannabis har kommet til dette punktet i sin rusbruk og har enten valgt å slutte pga paranoiaen eller fortsatt til de har opplevd en enda sterkere reaksjon (være det seg fysisk eller psykisk - én kollapset og fikk et epilepsilignende anfall under påvirkning av cannabis - en annen utløste trolig schizofrenien sin), og så slutta. De siste 5% ser ikke ut til å ha mye glede av cannabis, spør du meg, men bruker det kun som del av en rutine.

Dette kommer fra en som prinsipielt er for legalisering av cannabis (men som også er i mot glorifiseringen man ser av cannabis i enkelte samfunnskretser).
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvorfor dette skjer? Personlig får jeg ikke direkte angst eller paranoia når jeg er fjern med mindre det er god grunn til det eller jeg er i situasjoner der jeg er smånervøs til vanlig. Men jeg er enig i at weedrusen har forandret seg ganske drastisk fra første gang jeg prøvde og til hvordan jeg opplever den nå. Den intense lykkefølelsen jeg minnes fra jomfrurøykinga har jeg ikke vært borti på leeenge