View Single Post
Sitat av uaexed Vis innlegg
Når jeg er på jobb og selger enten tobakk eller usunne matvarer (cola, burger, potetgull osv.) til personer som ser ut som om de ikke bryr seg om helsa så dømmer jeg dem. Jeg tenker med meg selv hvordan de mishandler sin egen kropp. Hvordan kan de gjøre noe slikt med sin kropp. Og når de så er gått ut av døra er det "ute av syne, ute av sinn".
Vis hele sitatet...
Hvordan luker du ut hvem som tar vare på kroppen sin, og ikke?

Altså, sett at det kommer en smålubben kar inn døra og kjøper potetgull og cola, hvordan vet du at han ikke trener som en gærning, men faktisk unner seg noe ekstremt på en spisedag?

Ser jo poenget ditt om du ser en kar som kjøper 5 cola og 13 potetgull-poser hver dag, men du skriver litt som om man burde holde seg unna usunne ting for å ikke bli satt i bås.
_____________________________________

Jeg for min del dømmer ikke folk noe særlig mer, værtfall ikke basert på førsteinntrykk og utseendet. Jeg gjorde det mye før når jeg var yngre, men jeg lærte etterhvert at et menneske kan være hva som helst, jeg har møtt de frekkeste folkene som ser ut som englebarn, og folk som ser shady ut som er snillere enn et lam.

De eneste jeg derimot dømmer litt oftere, er som nevnt over, er de egoistiske, korttenkte folkene som ikke gidder å bruke en hjernecelle på kildekritikk og skal forklare andre hvordan norge og verden fungerer.
Sist endret av Bruskork1; 9. januar 2014 kl. 01:28.