View Single Post
Trådstarter
283
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg har drøyt 40 venner der og bruker det bare for planlegging og kontakt med folk jeg kjenner greit godt, så for meg er ikke fjesbok så irriterende. Du kan jo først gjøre en rensing i vennelista di, det fikser nok noen problemer du har.
Vis hele sitatet...
Har allerede slettet 80 prosent av "vennelista".

Sitat av Dobbel-V Vis innlegg
gjør som mange andre over og slett FB for en periode. når du lager konto igjen så er du ikke så avhengig
Vis hele sitatet...
Har faktisk gjort det, men ble nok like avhengig igjen!


Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Har hørt flere si det samme som deg, men ser ikke helt greia.. Føler du deg tvunget til å lese hele nyhets-feeden din hver gang du logger på? Ellers er det jo ikke verre enn å ignorere den, og bruke profilen din bare til chat og sosial planlegging.
Vis hele sitatet...
Blir sånn at når man kjeder seg, så ender det opp med at man få med seg hva som skjer på facebook. Abonnerer også på en del musikkartister og sportsinteresser, så ser en del på dem. Men det skjer ofte at jeg også snapper med meg hva folk foretar seg i sitt kjempeinteressante liv siden jeg sitter og surfer på FB. Men har deaktivert profilen min enn så lenge for å se om jeg egentlig trenger det og om jeg klarer å dedikere tiden til noe viktigere.

Sitat av Samleieobjekt Vis innlegg
Jeg har aldri vært på Facebook, så kan dessverre ikke svare på hva du kommer til å gå glipp av (for alt jeg vet arrangerer vennene mine de sykeste festene bak ryggen min og har en hemmelig klubb jeg aldri får bli med i). Men jeg føler meg i hvert fall ikke glemt. Jeg får som regel vite om det skjer noe, enten via mobilen eller bare ansikt til ansikt. Det henger sikkert sammen med at jeg alltid har vært hun som ikke er på face, det har rett og slett blitt en vane å ringe meg når man lager en event.
Om folk virkelig liker deg, så makter de å ta opp telefonen og ringe deg.
Vis hele sitatet...
Takk! Du bekrefter at det går faktisk an å ha et sosialt liv uten facebook. Har det hatt noen konsekvenser for deg ift. til jobb? Siden det er forventet at man skal ha en profil i vårt samfunn eller så er man en freak som har noe å skjule. (Ja, jeg er en freak, men jeg har intet å skjule!)

Sitat av Obster Vis innlegg
Jeg tok da et valg som jeg ikke har angret på siden. Mange av mine venner ble sure på meg når jeg slettet meg, og mente jeg var teit som gjorde det. Samtlige påsto at jeg ville være tilbake senest 2-3 uker senere.
Prinsippfast og sta som jeg er, så ble det aldri noe comeback, og hvorfor skulle jeg?
Vis hele sitatet...
Det med sletting av folk. Har slettet en god del folk på listen rett og slett fordi de kun har vært bekjentskap. Men har aldri imot å slå av en liten prat hvis jeg møter på dem i gata. Men det virker som flere har blitt hårsåre av at jeg har kvittet meg med dem fra lista, at de tror at jeg ikke vil ha noe med dem å gjøre ellers. Folk tar facebook altfor seriøst.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Hadde det ikke vært for Facebook hadde ikke mange husket bursdagen min idag
Vis hele sitatet...
Jeg fjernet fødselsdatoen min fra facebook for å se hvor mange som egentlig bryr seg. Å få en kommentar fra en tidligere bekjent der står: "Gratulerer med dagen!" gir meg absolutt ingenting. Det blir robotaktig siden facebook oppfordrer folk til å gratulere. Ja, jeg fikk mye mindre gratulasjoner enn ellers, men til gjengeld var det fine gratulasjoner fra folk jeg faktisk bryr meg om.

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Jeg er på facebook nu, men har vært på en nedtrapping i et halvt år, blir snart borte fra facebook for godt.
Vis hele sitatet...
Nedtrapping i et halvt år? Er ikke det bare å slette seg? Enten så er man der eller så er man det ikke. At man må bruke nedtrapping forteller egentlig at hvor sykt avhengighetsskapende det har blitt.

Sitat av IRead Vis innlegg
Fb er nyttig hvis man bruker med måte. Men chill, fb blir snart harry som nettby og myspace om noen år:-) leste på en artikkel som forteller at flere unge fb brukere sletter seg selv. Husker ikke hvilken avis det var da..
Vis hele sitatet...
Har hørt dette i et par år at facebook er ute av mote og at det kommer til å komme noe nytt som vil ta over. Men det blir bare flere og flere som registrerer seg. Jeg tror kanskje at facebook er altfor integrert i samfunnet til at folk kan gi slipp på det. I hvert fall inn til videre.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Mye er det, at selv om du ikke skriver noe særlig om deg. Så får dem allikevel utrolig mye informasjon om deg, på grunnlag av hva du klikker "liker" på og hvilke grupper du blir med i +++. Og dette er faktisk informasjon dem driver å selger, og bruker dette også til å lage reklame til deg. Tror du FB driver med dette som "verdenshjelp"? Dem tjener penger som gråstein på oss "nikkedukker"!
Vis hele sitatet...
Enda et godt argument for å slette seg.