Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Etter å ha tråklet meg gjennom det tildels lite lettleste innlegget ditt konkluderer du altså med følgende: Hvis man vil ha religion eller synes religion ikke bare er dritt så støtter man per definisjon Breivik, 9/11, imperialisme, KKK og menneskeofring blant mesoamerikanske sivilisasjoner etc.

Jeg undres på om du om mulig satte nye forum-rekord i stråmann med den der.
Vis hele sitatet...
Inndirekte så gjør du det.
Jeg mener at tanke gangen der du mener noe finnes som ikke er bevist at eksisterer er grunlaget bak religionene, den listen er en liten oppsummering over noen av tingene dette har ført til.

Så om du støtter f.eks kristendommen eller ennen religion med en fantasiskaptning så fremmer du denne tankegangen. Og denne tankegangen har ført til mye unødvendig lidelse.

Det at det er rotete skrevet må jeg unnskylde. Jeg skrev denne på litt over 1 time som min første freak.no forum post.
Jeg vet selv jeg ikke akkuratt er flink til å skrive. :/

Men siden du kun påpeker at det kun er min konklusjon som er stråmann og at det var litt rotete skrevet uten noe annet motargument så er jeg fornløyd =)

Siden det hele bygger seg opp til konklusjonen fra start til slutt, og du ikke mener noe av det jeg skrev tidligere var "flawed" kun konklusjonen i seg selv så lurer jeg på hvorfor du ikke mener at denne konklusjonen stemmer med resten av inneholdet. Og isåfall hvor posten går over til en "stråmann"