View Single Post
Sitat av xatiramx Vis innlegg
hvordan oppdaterer jeg firmavaren på router da?
jeg klarer som regel å løse problemer selv når det gjelder data og slikt, så helt bak mål er jeg ikke. men når jeg er den "tenkniske" av oss to her i huset, så blir det av og til for komplisert å finne ut av

gubben skal i alle fall ta laptopen med på nattevakt i natt for å se om han kan bruke pcn uten problemer der. om han kan det så er det jo lett å finne ut av om problemet ligger på pc'ene, eller i nettverket/ router.

har kjørt spywarefjerner og scannet maskinen min i hele natt, men ikke funnet noe som skulle tilsi at man ikke kan se bilder på ebay (komprimerte bilder som nevnt over).
Vis hele sitatet...
gubben har i alle fall testa den ene pcn på et anna nettverk nå, og da funket alt som det skulle.
får oppdatere firmawaren nå (selv om jeg har den nyste oppdateringen fra før av) og se om det ordner seg da.

så enten blir dette det siste dere hører fra meg om noen dager,.. eller så oppdaterer jeg snart med hvordan det går=)

jeg blir så mektig irritert av å plages med slike ting som dette,.....!

Fikk ikke oppgradert firmawaren fra sia du linka til junkpal, da jeg har fått modem gjennom telenor en gang i sin tid før jeg flytta og nå mottar nett gjennom en miniparabol.

fant firamware her: http://stup.telenor.net/zyxel-p2812hnuf3/ og valgte da current.
resetta modemet først og oppgraderte deretter, men er enda feil med bildene på alle browserne. jeg vet det ikke er pcene men nettverket det ligger i, da pcn til gubben funka så fort den kom på anna nettverk.

kan det være problemer hos nettleverandøren, eller burde jeg grave enda dypere i dette? åpne porter/ flushe dns og alt annet som jeg egentlig ikke kan?