View Single Post
Det er over svært lang tid observert en barneskole-lærer ofte ute på pub. Når jeg sier ofte, mener jeg opp til flere ganger i uken på hverdager, etterfulgt av undervisning på skole dagen etter.

Denne læreren betviles sterkt i forhold til bruk av alkohol, og spesielt interessen for å drikke såpass mye alkohol. Vi ønsker at denne personen skal få seg et lite støkk, da vi tenker dette ikke kan være bra med tanke på arbeidsplass.
Jeg vet dette i bunn og grunn ikke er min business, men denne læreren har også tidligere vært frekke mot skolens elever, påvirket av alkohol tidlig på dagen.

Vi undres over hvor vi bør henvende oss for å klare å sverte personen i forhold til jobb. Ikke nødvendigvis miste jobben, men bare få seg et lite støkk. De to første og enkleste alternativene vil naturligvis være skolens ledelse eller kommune. Men etter min erfaring tror jeg kommunen vil oversende saken til skolens ledelsen, hvor skolen derpå ikke besvarer og forkaster problemet eller tar jobben med å skrive en begrunnelse for at de ikke kan gjøre noe med saken, som for eksempelvis at skolen ikke har noe med hva læreren gjør på sin fritid, så lenge det ikke går direkte ut over jobben (eller noe slikt).

Finnes det noen andre steder å henvende seg hvor dette gjerne vil bli tatt litt mer seriøst og alvorlig enn hos kommune og skole?