View Single Post
Sitat av Ixton Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Setter en knapp på Soothsayer selv. Kan greit store deler av den på gitar, og det er en utrolig artig sang å spille.

Under følger mine favorittsoloer delt inn i sjanger i spoilertags, da det er mange. Fet skrift betyr ekstra hugleik på akkurat disse soloene.

Metal:


Rock:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Wolfmother - Joker and the Thief (3:00-4:07)
Kansas - Child of Innocence - Live (0:00-3:00)
Santana feat. Rob Thomas - Smooth (2:50-3:27 og Santana fortsetter under vokalene frem til sangslutt)
Joe Bonamassa, Eric Clapton - Further On Up The Road (Omtrent hele sangen)
Eric Johnson - R-U Redi (Instrumental, så teller hele som en solo)
Led Zeppelin - Stairway to Heaven (5:56-6:45)
Avenged Sevenfold - Seize The Day (2:50-3:35)
Guns N' Roses - November Rain (3:57-4:44 og 7:10-8:35)
Eagles - Hotel California - Studio Version (4:20-6:31)


Min absolutte topp 5-liste:
5. In Flames - Zombie Inc. (2:10-3:17)
Soloen er helt fantastisk, og bygger seg selv opp meget godt, og varierer fra rolig og "fin" til tung og ekte "gammel" In Flames. Utrolig fet og en fantastisk solo imho!

4. Scar Symmetry - Ghost Prototype II - Deus Ex Machina (3:52-4:31)
Scar Symmetry: Harmonimestere og kongene av raske soloer. Ghost Prototype II topper kransekaka deres med en forrykende solo som oser metal og lysten til å spille luftgitar blir stor.


3. Guns N' Roses - November Rain (3:57-4:44 og 7:10-8:35)
Klassiker med to fantastiske soloer. Burde ikke trenge en særlig forklaring.

2. Avenged Sevenfold - Seize The Day (2:50-3:35)
Utvilsomt en av mine favorittsoloer of all time. Utrolig fin lyd og en helt sinnsykt perfekt pich harmonic med bend for å avslutte hele soloen. Fantastisk!

1. Eagles - Hotel California - Studio Version (4:20-6:31)
Denne burde virkelig ikke trenge noen forklaring. Legendarisk solo, legendarisk band, og en forrykende solo med luftgitarpotensiale. Alltid en klassiker etter min mening, og vil alltid være min favorittsolo.
Sist endret av Deadlock Radium; 20. desember 2013 kl. 04:28.