View Single Post
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Hei!
Jeg mener følgende ting:
- Ikke rykk ut til branner. La heller brannvesenet og ambulansen ta seg av dette. Dersom brannvesenet mistenker at noe ulovlig har skjedd, da kan politiet komme.
Vis hele sitatet...
Politiet har den operative ledelsen på stedet. Det innebærer at de bestemmer hva som skal skje, i samråd med de andre etatene. Å kunne dirigere trafikk, sikre sted, hente inn informasjon, sikre plass til folk som evakueres osv. er en verdifull rolle politiet har, og de andre nødetatene har som regel mer enn nok å gjøre om de ikke skal ta seg av politiets oppgaver i tillegg.

Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
- Drit i butikktyver. La vektere ta seg av dem (flere rettigheter til vektere?), la vekteren ta seg av pågripelsen og anmeldelse.
Vis hele sitatet...
Dersom vekterne skal utdannes mer og få utvidet myndighet, skal de ikke da ha mer lønn? Tanken på at vi vil bruke mindre penger/spare så mye ressurser ved å frata politiet oppgaver tror jeg ikke nødvendigvis stemmer. Tror du ikke at samspillet med vekterselskapene vil kreve mye tid for politiet? Ser du ikke et problem i å privatisere håndhevelsen av loven?

Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
- Trafikkulykker er jo også viktige, men hvorfor rykke ut til et lite sammenstøt der en mann får kuttskade i panna? La heller dette bli en sak i ettertid. Gi veivesenet flere oppgaver, som å dirigere trafikken, vurdere hvem som brøt vikeplikten osv, for så å gi beskjed til politiet.
Vis hele sitatet...
Her gjelder det samme som for brann etc.

Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Hva synes du? Er politiet for presset? Burde andre etater avlaste politiet litt?
Vis hele sitatet...
Politiet har ofte for mye å gjøre, og jeg er enig i at de feks. ikke bør bruke mye tid på lite alvorlig narkotikakriminalitet etc. Jeg tror derimot ikke det å ta fra politet oppgavene de har i forbindelse med skadestedsledelse og hverdagskriminalitet er løsningen her.