View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
FF11 - FF12 - FF13

Intro om freakfester:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
  • Freakfest har blitt arrangert 3 ganger før, i Oslo, en gang mellom 4. og 23. juni.
  • Det er mye som et større treff.
  • En del folk reiser et godt stykke for å delta. Hammerfest og greier.
  • Det er gjerne treff før og etter selve festen, typisk uten aldersgrense.
  • Festen har vært på Fabrikken/Vulkan to ganger (11 og 13), og én gang på Kunstnernes hus (FF12)
  • Som med alt slikt er det ikke en usynlig overmakt, men brukerne selv som arrangerer.
  • Det har vært rundt 100 oppmøtte totalt (ikke alle er der gjennom hele kvelden) hver gang.
  • Inngangspris har vært fra 130-220 kroner.
  • Til nå har det vært 18-årsgrense hver gang.
  • Deltakere har dog vært helt oppi 60-årene. Ikke vær redd for å være den eneste 30-noe-åringen blant en gjeng tjueåringer.
  • Det har vært live-musikk, både i form av DJ-ing og band…
  • …men det er svært ønskelig å også kunne bli kjent via skravling. Sitteplassene ute på FF12 var veldig populære.
  • Det dukker opp jenter også. Sikkert flere om du avstår fra fjortiskommentarer om dette. Dog, om den eneste grunnen til at du dukker opp er for å «sjekke damer» er du ikke helt god i hodet. Du vil ha mer flaks på Rema.

[CENTER]http://img716.imageshack.us/img716/8305/unledwc.png[/CENTER]

FF14 har AFAIK ingen begynt med enda. Kanskje du vil?

[COLOR="DarkGreen"]Du trenger neppe gjøre alt selv.[/COLOR] Det er flere som har erfaring med å arrangere denslags som kan bidra. Merk at «bidra» ikke betyr «gjøre brorparten». Tidligere har folk opprettet fortrefftråder, hengt opp plakater o.l. Les i eldre tråder, og send noen PM-er. Ikke riktig alt kan deles med allmennheten =)
___________________

Oslo virker som det naturlige valget for by, men det er arrangøren (kanskje du) som bestemmer.

Lokaler som har blitt foreslått og ser aktuelle ut:

Oslo:
- Skur 28
- Månefisken
- Ikke Fabrikken/Vulkan igjen. (Som beskjeden bidragsyter til FF13 (ALL HAIL CAPPY!), kan jeg si at de ikke var de greieste å ha med å gjøre. Men times change & who knows).

Bergen:
- Landmark
- Bien
- Scotsman

Innlegg som «kan noen plz arrangere i Bergen og med 16-årsgrense for da kan jeg være med, men jeg har ikke tenkt å bidra» kommer jeg til å se hardt på til de forsvinner. «Du bestemmer» betyr at du gjør om du arrangerer. Ikke om du hyler.

Om du har forslag til lokaler og slikt er det såklart bare å komme med dem.

Mvh.
Den Usynlige Overmakten Treffentusiast