View Single Post
Hei, jeg driver ett enkeltmannsforetak som selger digitale koder til ett spill på nett.

for å holde det enkelt selger jeg for 250000 i måneden, med en innkjøpspris på 40%

Dvs 250k inn, 100k ut.

Jeg sitter da igjen med 150000 i måneden, hver månede.

Jeg har tilnærmet ingen andre utgifter, så jeg sitter igjen med 140k i måneden, som da egentlig skal betales tilnærmet 50% skatt på, 28% inntektsskatt, 11 pensjonsgreier og 9% topskatt som da blir 48% til sammen.



Er det noe jeg kan investere i? Kan jeg ekspandere til ett annet market? Kan jeg spre inntekten min ut over fler år, slik at jeg slipper toppskatt?

Jeg har ikke noe imot skatt, men å betale halvparten hver måneden blir rett og slett for mye for min smak.

Er det noen som har anbefalinger, på hvordan jeg kan beholde mer av pengene mine? Evt noe jeg kan kjøpe/investere i, som da blir en utgift og firmaet mitt går da 30000 i overskudd hver månede som jeg tar ut mot skatt. Og jeg sitter da igjen med 110000 i verdi i ett eller annet som jeg kan selge nå og da, som ikke taper seg noe særlig i verdi.

Jeg driver allerede med salg av digitale ting, så mulighetene er sikkert enorme, men jeg klarer ikke helt å se mulighetene.

En annen faktor er jo att det jeg driver med nå, en dag vil ta slutt, og jeg vil da prøve å ha satt av nok penger til å kunne begynne med noe annet, evt starte med noe annet nå! Og det nytter faktisk ikke å skattebort 50% av pengene for å så bruke de til noe annet.