View Single Post
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Se på jorden som en levende organisme, som alt annet liv utstråler den en megde energi, langt mer enn et menneske, og langt mindre enn for eksempel sola.
Klart du ikke har troen på dette. Du tror at mennesket har lært det som er å lære i dette universet. Du er fullkommen, og trenger ingen nye idéer i din tolkning av virkeligheten.

Bare for å legge til: du har ikke forstått hva meditasjon handler om.
Vis hele sitatet...
Forklar meg hvorfor du tror at jorden har en evig mengde elektroner.

Ja, jeg har ikke troen på dette, derimot tror jeg på kvanteteori, fordi det har mange rapporter og studier som underbygger det, det er enda ikke bevist, men rapportene er langt mer underbygget enn de rapportene du linker til. Jeg er åpen for nye ting, men de må ha en viss rot i virkeligheten.


Så forklar meg da, hva handler meditasjon om? Jeg har ingen tro på det, bortsett fra de naturlige prosessene relatert til avslapning. Eksempelvis at det å slappe av reduserer stress, mindre stress = lavere risiko for enkelte hjertesykdommer, etc.

Bare for å legge til: Tror ikke du forstår konseptet rundt en limitert mengde energi i universet, og at det er umulig å få en uendelig mengde energi*. Om det den rapporten hevdet stemte, ville man kunne stikke en kobberstav i jorden og bruke det til å drive alt elektrisk. Prøv det og se hvor godt det fungerer.


*Uansett form, man kan ikke få en uendelig mengde av noen form for energi, verken varme, elektrisk, kjemisk, lys etc.
Sist endret av Freddy_fred5; 28. november 2013 kl. 16:19.