View Single Post
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg er vel kanskje motsatt.

Man havner ikke tilfeldig i et miljø, man oppsøker likesinnede... At noen "havner i dårlig miljø" er bare en dum unnskyldning.

Da jeg ville røyke hasj, så oppsøkte jeg hasjrøykere. Da de ble for kjedelige oppsøkte jeg de som kunne skaffe annet og lære meg opp i det. Å si at jeg "har gått over til" synes jeg dog er å ta i litt kraftig, for jeg bruker bare sånt innimellom.

Angående harmløsheten til cannabis som trådstarter nevner: Jeg mener at folk flest har altfor lite respekt for cannabis. Det har enormt misbrukpotensiale, selv om misbrukerne vanligvis ikke skjønner hva de er selv. I mange miljøer er det helt akseptert å røyke hver dag og unge mennesker stagnerer og klarer ikke gjøre noe ut av livet sitt. På grunn av cannabisens spesielle egenskaper synes de vanligvis at det er helt greit, for ambisjonene forsvinner dessverre ofte sammen med røyken. Jeg røyka daglig i flere år. Ingen andre rusmidler har ødelagt like mye. Men så har jeg heller ikke misbrukt andre rusmidler så hemningsløst. For cannabis var jo så harmløst..
Vis hele sitatet...
Som du nevner er det ikke bra med hver dag, men jeg føler absolutt ikke at jeg har blitt noe "ødelagt'" av daglig cannabisrøyking i flere år. Det eneste jeg kan peke på er at jeg sikkert har blitt en roligere og litt mer asosial person. Pr. dags dato har jeg ikke røyket på 2 måneder.

Jeg er dog enig i at cannabis kan bremse utviklingen din når det gjelder jobb og utdanning. Cannabis gjør at det er greit å kjede seg/ ikke ha noe å gjøre. Det er bare å fyre seg opp en joint forran TVen, så har du det fint. Derfor gjelder det å kunne droppe/kutte ned på cannabisen, noe jeg har gjort. Har hatt lite skolegang, men har tatt meg selv i nakken(kutta ned på røykinga), noe som har gjort at jeg snart har en årslønn på ca. 800k.

Hver dag er ikke til å anbefale, men hver helg ser jeg absolutt ingen problemer med.

Se for deg at du hadde drukket deg drita hver dag i flere år, eller misbrukt noe annet stoff daglig, Susanna, slik du gjorde med cannabis. Tror du ikke det hadde vært mer skadelig enn daglig cannabisrøyking?
Moralen er "alt med måte".
Sist endret av pkk1990; 25. november 2013 kl. 22:21.