View Single Post
Hei Freak!

Det hadde seg sånn nå at for to år siden måtte en venninne flytte ut i November. Dessverre i denne perioden er det ingen studenter som vil flytte inn, og for å dekke husleien flyttet det inn en innvandrer i tidlig 30 årene, meget hyggelig og snakket gebrokkent norsk, dårlig hygiene men grei nok.

Nå to år senere, flyttet han inn med meg og en annen fordi vi syntes synd på han siden ingen huseiere hadde spesielt lyst til å ha en innvandrer sammen med studenter, vi sa han var grei og at det gikk fint.

Nå i går tok han med seg en kompis hjem og de lagde mat og styrte på til klokken halv to. Dette skjer 2-3 ganger i halvåret og denne typen her har jeg ikke sett før. Synes det er hyggelig at han har litt venner siden jeg ikke prater spesielt med han så gadd ikke følge med på det. Skulle ta meg en tur ut i stad, går inn på toalettet og ser at den ene parfymen min er borte. Ringer han, han er på vei hjem og når han kommer inn døren spør jeg "Hei Mohammed, parfymen min er borte. Den var der i går".
"Ok"
"Har du eller vennen din lånt den?"
"Nei"
"Vel, ting forsvinner ikke av seg selv og "Pål" er på Østlandet i en uke"
"Nei, kompis"
"Har du eller han tatt den?"
"Nei"
"Kan du ringe han og spørre? Tydelig at ingen av oss kan"
"Nei"
"Hvorfor ikke?"
"Nei".

På dette tidspunktet dytter jeg han opp mot veggen "DU LYVER FAEN IKKE I TRYNET PÅ MEG". Jeg ble virkelig frustrert, denne personen har jeg hjulpet med så mye forskjellig og så lyver han meg rett i trynet.
"HVEM HAR DEN!?"
Han begynner å bli meget sint og sier at hvis jeg rører han en gang til, slår han meg.
Jeg dytter til han "Du truer meg faen ikke"
Så går han inn på rommet sitt. 2 min senere mens jeg er i telefonen med huseier, stikker han.

Huseier sier han ikke har opplevd noe før og er tilbake rundt klokken syv. Jeg er frustrert og ber kompisene komme innom, de har ikke tid. Jeg gir opp og tenker meg bort på lesesalen for å skrive videre på hjemmeeksamen. I det jeg kler på meg ser jeg at Canada Goose jakken også er borte. Flott. Ringer huseieren igjen. Han er oppgitt og vet ikke helt hva han skal gjøre heller.

Forslag? Har fryktelig lyst til å slå inn skallen på han. Hvordan ser du ikke at kompisen din plutselig står der med ny jakke og lommene fulle?

Dette er altså halv to på natten og hadde lagt meg.