View Single Post
Hallo.

Jeg starter kanskje en shitstorm nå, hehe.

Nå er jeg en ivrig bruker av facebook, og er det noe jeg ikke kan unngå om dagen, så er det alle som skriver om innvandring, buss-drapssaken og at "kors skal bli fjernet fra Norge".

Jeg går utifra at dere også sikkert har sett dette, og dette forekommer mer og mer i feeden min.

La meg starte med å si at jeg er en person som er veldig kildekritisk, og jeg mener at folk må få tro på det dem vil om dem ønsker det. Jeg for min del, er ikke religiøs av noe slag, og tar avstand fra det, ikke big deal.

Det er ikke til å putte under en stol at innvandrere, nærmere bestemt folk fra midtøsten og muslimer, er de som får gjennomgå mest hets om dagen, noe jeg synes er ganske dumt, da jeg alltid har utdypet meg spesielt i Islam en gang før i tiden, og samtidig har fulgt med på utviklingen av hvordan folk anser disse.

Men nå synes jeg personlig at det går litt vel langt.

Jeg mener ikke tråkke noen på tærne her, og jeg aner ikke hvorvidt dere er enige med meg eller ikke, men når jeg scroller ned feeden min og ser linker som:

"https://sites.google.com/site/fiavnorge/nyheter/78"
"www.norgesavisen.no/korset-fjernes-fra-kapeller-bedehus-og-kirkegarder/"

Diverse linker fra fyret.nu og thereligionofpeace, hvor mange som stoler blindt på disse, og fremmer demmes hat ovenfor en viss folkegruppe, så føler jeg faktisk at jeg blir litt irritert. Linkene nevnt ovenfor anser jeg ikke som troverdige, noe desverre alt for mange andre gjør.

Jeg har heldigvis sluttet med det nå, men jeg har diskutert og banket de velkjente argumentene som blir kastet ut av kjeften demmes utallige ganger, men jeg måtte slutte. Visse mennesker nekter å tro noe annet enn det de leser på disse sidene, og begynner med personangrep fordi man stiller seg kritisk til det. Jeg føler på meg at en stor gruppe av disse menneskene er disse "jensemann"-folkene, men kanskje jeg tar feil?

Vi husker vel alle episoden for en stund siden med 17-mai flaggene, hvor mye feilinformasjon det var, og hvordan det spredde seg som om det var en stor saueflokk.

Er det noe jeg har gått glipp av, eller har mange mennesker aldri vært noe særlig kildekritiske?

Hva mener dere om dette? Hvordan tror dere at dette kommer til å utvikle seg, eller vil du kanskje ha ut litt damp?

Kjør debatt!

EDIT: Ser kanskje det ble litt rotete, men dere forstår sikkert hva jeg mener.
Sist endret av Bruskork1; 6. november 2013 kl. 12:41.