View Single Post
Hei freak!

Jeg har tenkt på en ide som jeg selv tror er veldig bra, så nå tenkte jeg at jeg skulle førfølge den drømmen!
Så hva må gjøres for å åpnå denne drømmen? Jeg har hele skoleåret frem til sommeren for å lære, (tenker jeg skal bruke en del av sommeren på å starte)

Jeg har lyst til å skape et smart program, et program som vil kjøre på sin egen liten datamaskin, og styre alt! (nå kan dere gjette hva jeg skal lage :P)

Jeg kan allerede litt c++ og HTML (css) men har glemt nesten alt, selv om jeg er sikker på at det kommer raskt tilbake når jeg begynner igjen. Jeg mener litt når jeg sier det. C++ ble ganske forvirrende når jeg gikk over til den vanskelige delen, men jeg kan sikkert fortsette på det med MASSE øving.

Hva mitt program/hardware skal gjøre:
- Den skal ha en ganske inteligent AI (som foreksempel gir deg et passende svar når du gir den en setning aka samme funksjonalitet som en siri eller wolprham osv)
- Den burde være rimelig rask
- Den skal kunne sende trådløse signaler til andre chiper, datamaskiner eller ting (wifi eller en annen metode)
- Være fleksibel slik at den passer alle systemer (windows, mac, linux)
- Den skal kunne sammarbeide med andre chipper eller datamaskiner som kjører andre program (ikke det samme) på for eksempel et annet system.
- Ha et grafisk "vindu", så jeg kan displaye det til en skjerm og du kan lett komunisere med programmet
- Du skal kunne styre det fra internett (mobil, pc)
- komunisere med en server

Spørsmål:
- Hvilke programmenings språk burde jeg lære? (er villig til å lære mange språk!) (er det ikke php som er for servere???)
- Hvilke type hardware burde jeg bruke, for eksempel til programmet burde jeg for eksempel bruke en raspberry pi? Men vet ikke om den er rask nok
- Burde jeg ta et kurs eller burde jeg heller lære alt via internett (youtube); hvis kurs - hvor kan jeg ta dette og hvor mye vil det koste? Vil det gjøre meg pro eller bare middels? Oslo ommerådet.

Tusen takk for at dere tar deres tid for å svare på mine spørsmål

-kim
ps: Jeg kommer ikke til å gå å studere dette her, der har jeg noe annet i tankene. Men vil veldig gjerne fullføre ideen min