View Single Post
Sitat av madchild2303 Vis innlegg
mine personelige tanker rundt dette er at en 14 åring generelt ikke er moden nok for dette. at en 30 år gammel mann har langt større erfaring i livet å vill lett kunne manipulere et så ungt meneske heller tror jeg ikke at en så ung person er like bevist på hva dette innebærer. det var mine nå gleder jeg meg til å høre dine, selv om spanjolene har satt 13 år som minste alder betyr vell strengtatt ikke dette at det er riktig?
Vis hele sitatet...
Alle mennesker kan bli manipulert uavhengig av alder. Men sex i seg selv er ikke farlig og det er ingen forskning som viser at 14-åringer tar direkte skade av sex.

Problemet ligger snarer hos deg. Ja, og alle andre som deg. Moralens voktere. Ved å tvinge unge mennesker inn i en offerrolle når dere legger ut om hvor forderdelig sex er så skaper du frykt og psykiske problemer hos personen som blir utsatt. Det er samfunnets fordømmelse og skam rundt sex som gjør at en 14-åring "tar skade" av sex og ikke det at sex i seg selv er skadelig.

Jeg vil derfor anbefale alle å være mer positive til sex og se litt lenger enn sin egen nesetipp når man vurderer hva som er rett og galt. Seksuel lavalder er som jeg viser til en subjektiv lov hvor ulike kulturer har ulikt syn på når man er klar for sex. Noen land mener 12-år, andre mener 21-år.

Norge er på ingen måte den som har det rette svaret og det har heller ikke du.

Så lenge man ikke skader andre mennesker kan man gjøre som man vil.