View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Tja, en del av dem som blir missbrukt som mindreårig, får også alvorlige psykiske senskader av dette. Disse kan vare livet ut, eller man trenger kanskje noen år med samtaleterapi, for å komme over dette. I skjeldne tilfeller ordner dette av seg selv. Men det hender også, at denne personen blir seksuelt inaktiv resten av sitt liv. Altså har dermed så og si mistet all tiltro til andre mennesker.
Og da mener du det passer med 30-60 dager? For min del kunne det gjerne vært 21 år for voldtekt av barn og voksne og hyppig seksuelt missbruk av barn!
Vis hele sitatet...
Joda, men dette blir en avsporing. Vi har to tilfeller:
1) Ei jente har litt kontakt med en fyr, de møtes, havner på fylla og har, i den grad det betyr noe, frivillig sex. Det er ingen kynisk planlegging, ingen vold, intet lureri. Tiltale vedkjenner seg alt og nekter ikke for noe. Straff: 3 år.
2) Ei jente, som bor på barnevernsinstitusjon, blir overtalt til å bli med en fyr hjem. Der har først en mann sex med henne, så blir hun utsatt for vold og voldtatt av en annen. Hun stikker av, men de prøver å hindre henne. I retten nekter de straffeskyld og lyver til den store gullmedaljen. Straff: 10 måneder for han ene, i underkant av tre år for han andre. Den mest alvorlige tiltalen pålyder "grov uaktsom voldtekt".

At han første fyren skulle ha vært straffet, det er jeg forsåvidt enig i. Hva som er en rimelig straff, vel, der har jeg for lite kunnskap til å ha noen mening. Men det er to ting som er fullstendig åpenbart: i tilfelle 2 er det elementer av tvang, frihetsberøvelse, grov vold, gruppevoldtekt og ingen anger hos de tiltalte. I tilfelle 1 er situasjonen stikk motsatt. Slik jeg ser det er det fullstendig hinsides at de tiltalte i tilfelle 2 fikk mindre straff enn i tilfelle 1. Det burde åpenbart ha vært motsatt. Hvorvidt 1 måned, 5 år eller livstid er 'rimelig' straff for seksuell omgang med mindreårige er i så måte revnende likegyldig.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ei jeg kjenner ble lesbisk p.g.a. dette. Og selv om et barn kan være med på dette når det skjer. Så er det dermed ikke sagt, at dette ikke kan få konsekvenser etterpå!
Vis hele sitatet...
Dette høres utrolig ut. Var hun virkelig heteroseksuell først, og skiftet fil på grunn av dette? De fleste er jo pr. i dag enige om at seksuell legning er medflødt.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis du skal gjøre Norge fritt for voldtekt, så er jeg redd, at det er noen få folk, som har så lavt respekt av andre og det andre kjønn. At du må drepe, eller amputere lemmer og kjønnsorganer, så bare hode og kroppen er igjen på dem. Noe jeg tror er uaktuelt.

Jeg er sikker på, at det er noen av disse, som er så pervo. At dem kommer til å klø personer på private steder med sin ene fot, hvis de kun har dette igjen.

Så jeg tror at ditt "voldtektsfrie samfunn" er bare en hypotetisk utopi!
Vis hele sitatet...
Jada, et voldtektsfritt samfunn får vi dessverre aldri. Men en ting vi kan få er et samfunn der folk stort sett har tiltro til lov ogrettsvesen. Det fordrer at lovene er rasjonelle og stringente og at domsavsigelsen saklig. Som disse to sakene viser, så er rettferdighet mangelvare.