View Single Post
Sitat av ormebol Vis innlegg
Er det?!
Er en vesentlig forskjell på å være full og å være mongoloid...

Mener du at jeg jeg kan få erstatning av de jentene som jeg har ligget med mens jeg var i blackout-tilstand, siden jeg egentlig ikke ville ligget med dem om jeg var edru?
Vis hele sitatet...
Du kan anmelde dem for voldtekt.

Straffeloven §192 b Den som har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen (...) straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år.

Denne paragrafen tolkes i rettsvesenet dithen at det kreves aktivt samtykke. Det er altså ikke nok å hevde at "h*n sa ikke nei".

Ellers belyser jo denne tråden mye av årsaken til at det er nokså få domfellelser for voldtekt. Såkalt "festvoldtekt" skjer ofte uten vitner, og uten tekniske spor. Den voldtatte har ikke skader, og det er ikke avrevne klær eller spor av vold. Da står en sak med ord mot ord, i tillegg til at man ofte kan befinne seg i et grenseland når det gjelder samtykket. Disse sakene blir ofte henlagt etter bevisets stilling. Prinsippet om rimelig tvil vil medføre at sannsynligheten for en domfellelse er svært lav.

Trådstarter befinner seg dessverre i nettopp denne situasjonen, har muligens vært uheldig med advokaten, men for politiet er dette en sak som er nesten umulig å etterforske. Man kan trekke en parallell til Øygard-saken, uten skype-loggene er det mye som taler for at han ikke ville blitt dømt siden det aldri kom frem tekniske spor som kunne vise at samleier hadde funnet sted.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvis du i en blackout tilstand klarer å få en erigert penis ..

å ha sex med ei full jente som ikke vet hva hun driver med er det samme som voldtekt
Vis hele sitatet...
Jo. Etter loven er det voldtekt. Og tolker man §192 b strengt er det faktisk ikke nok at hun samtykker, det må også sannsynliggjøres at hun visste hva hun samtykket til.