View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Det er vel ikke uvanlig at mobiler trigger oppdatering av apps hvis mobilen blir restartet, noe den som regel blir hvis f.eks. batteriet blir fjernet (som man av og til må for å sjekke IMEI på mobil, eller sjekke SIM-nr på SIM-kort, eller kopiere innholdet på SIM-kortet etc etc etc etc).
Vis hele sitatet...
Godt poeng.

Jeg tviler sterkt på at politiet har tuklet med telefonen hans på andre måter.

Blitzingen var at politiet tok bilder av mobilskjermen; de fikk jo ikke "lov" til å ta med seg telefonen vekk - og de har ingen andre måter å kopiere SMS-loggen på (i hvert fall ikke i løpet av kort tid - og uten annet utstyr).

Så har de sikkert notert seg SIM- og/eller IMEI-nummeret.

Husk at de som blir politi primært er folk som ikke er så gode i data (jeg har jobbet mye med politiet og Kripos gjennom tidene). Du får ikke super-hackere på døra fordi du har solgt noe grønt

...Jeg burde også nevne: Det kan hende en av konstablene rett og slett hadde oppdaterings-OCD. Jeg har det selv; hver gang jeg låner telefonen til en jæææævel som ikke har oppdatert til nyeste versjon av OS-et, så svartner det helt for meg. Hvordan kan du leve i en verden uten den nyeste oppdateringen? Den er jo gratis - og gjør telefonen din bedre? Jeg fatter det ikke. Så hadde jeg vært politi, og vært hjemme hos en shitkid på razzia, og så kommet over en telefon som ikke var oppdatert, så ville jeg satt meg ned og oppdatert telefonen til den lille fuckeren - sånn at det i det minste var ÉN ting mindre galt i livet hans
Sist endret av Stormen; 16. oktober 2013 kl. 21:41.