View Single Post
By far en teori når kun siktelsen hans er tilgjengelig og ikke all informasjonen om etterforskningen, informasjon fra informanter, fysiske beslag i form av penger og narkotika og lignende ting er totalt avdekket. Ikke sånn at FBI vil nedspille hvor stort de har gjort det. Medias oppfatningen av slike saker som regel det viktigeste, ikke halvparten av de som bryr seg nå, vil bry seg om 2-3 år når DPR får sin dom.

Se operasjon Gilde. Største steroidesaken i Europa med hovedsete i norge. 100+ arresterte, forumet hvor alt ble solgt på beslaglagt, over 100 arresterte, omsetting og hvitvasking for titals millioner i følge politiet. Saken nærmer seg retten og de har fysisk tatt beslag i noen hundretusner, brøkdel av steroidene som har blitt omsatt, og ingen siktede som har erkjent seg skyldig etter tiltale. Likheten strekker seg til at bak kryptering vet ikke politiet hvem som sitter. Bak 'DPR' kan det skjule seg flerfoldige personer og jeg blir overasket om det ikke blir hans forsvar og, samme som i Operasjon Gilde hvor kryptering er hovudproblemet til politiet.

Jeg setter mine penger på at politiet har jobbet mye lengre med dette problemet enn hva de selv sier, og at utfallet by far ikke vil være så omfattene som de bruker media til å fremstille det. Slik som straffesaker som regel ender opp etter røykteppet faller..