View Single Post
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
885
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Jeg er ikke noe stor tilhenger av fotball. Kan vel kalles det som på godt norsk heter medgangssupporter. Jeg driver med idrett selv, men ikke fotball. Likevel så ser jeg ikke noe negativt i fotball. De unge som liker å spille fotball og driver med dette organisert har mindre sjanse i mine øyne for å havna på skråplanet, noe som er belastende for samfunnet.

Det med at damefotball og herrefotball er forskjellig er vel at herrefotball har vært viktig i mange kulturer, blant annet engelsk, spansk, tysk etc. Dette er land med mange innbyggere som har gått på kamp siden de var 2. Kvinnefotballen derimot ble vel ikke "stor" før Mia Ham fra USA holdt på på 90-tallet en gang?

Personlig ser jeg heller på Kvinnefotball siden de faktisk gidder å jobbe for ballen. Noen menn ikke gjør. De legger seg ned å ruller 4km og hyler som en dame som føder for første gang. Alt dette gir seg med en gang dommeren blåser. Det er i mine øyne rett og slett for dumt. Men igjen, jeg har jo ikke greie på fotball. Lar andre som synes det er morsomt å gå på kamper og holde med et lag i med og motgang bestemme hva som burde skje i fotball generelt. For hele "fotball-samfunnet" er jo bare basert på publikum og at det blir sett. Tror tyske Bundesligaen har et gjennomsnitt på over 45.000 mennesker på kampene. Ikke alle som deler mitt syn...
Vis hele sitatet...
Nei, men så er jo også bundesliga et spesielt tilfelle, de har enorm mange supportere på kampene sine, kan ha noe med at supporterne eier alle klubbene (?)
Jenter jobber for ballen?
Hvis du sammenligner antall kilometer løpt, og antall berøringer på ballen, egentlig alt, så er herrene ca. 50% bedre her en jentene, det har ingenting med fysikk å gjøre, jenter er faktisk bedre på langdistanse en menn, men nåløyet er så sinnsykt mye trangere for menn en for kvinner (hvis det er lov å si)
Derfor blir det slik, de har jobbet så hard, og lagt ned så mange flere timer en det kvinnene har.