View Single Post
Trådstarter
9
Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Ja var spennende og grei lesning, for har endel interesse for sånt..

Men den der var litt på kanten.. :P

Men hvem vet?

Føler heller Norge er siste Sovietstaten jeg da, med AP i styringa...
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at dette kan virke passe vilt, men man har gang på gang fått bekreftet at virkeligheten kan overgå selv de villeste fantasier. Ta f.eks. Snowden-avsløringene om NSA. Hvem ville ha trodd det før man faktisk fikk bekreftet at det var fakta? Nå er jeg ingen konspirasjonsteoretiker av natur, men utviklingen skremmer meg, og hva som blir neste skritt, er det ingen som vet. Folks evne til å ta lett på alvorlige problemer (som DLD) er kjent, samtidig som de spontant kan la seg rive med av andre ting, og akseptere overvåkning og inngrep i privatlivet som en enkel vei til trygghet. Dessverre.

Hat og hevnlyst er heller ingen ukjente fenomener dersom man føler seg truet. Bak den siviliserte fasaden finner man noe dyrisk i menneskene, og under visse omstendigheter slår fasaden sprekker. Hva var det som fikk tusener og atter tusener i Rwanda eller det tidligere Jugoslavia til å gå løs på naboene sine? Hva skjer i Syria? Nå er jo Norge et stykke unna, men menneskets natur er den samme. Brød, sirkus og frykt.