View Single Post
Sitat av Morgul Vis innlegg
http://tv.nrk.no/serie/valg-2013-tv/...213/30-08-2013

Valg 2013: Partilederutspørring med MDG

Etter å ha hørt dette så gikk mine meninger om MDG fra smått positivt - til negativt. Jeg stemmer ikke på et parti som har "alternativ" (les humbug) medisin i sitt partiprogram. Jeg ønsker ikke flere skrullinger inn på stortinget - de har vi nok av fra før.r
Vis hele sitatet...
Men det der var da slett ikke så ille. De har riktignok en linje om "mer samarbeid mellom skolemedisin og alternativ medisin" i partiprogrammet sitt, men Marcussen presiserte jo her at det gjelder "behandlingsformer med vitenskapelig dokumentert effekt". Jeg gjetter på at de da sikter til kiropraktikk, akupunktur og lignende grener som veldig mange, om ikke de fleste, faktisk tror har vitenskapelig belegg (selv om de i virkeligheten ikke har det), men som fortsatt er regnet som alternative behandlingsformer. Så det trenger ikke nødvendigvis være så fryktelig irrasjonelt.

Ellers synes jeg mye av det andre hun sa lød veldig bra. Likte f.eks. godt det om strengere krav til produkters holdbarhet. Jeg tror jeg ærlig talt ble mer positiv til dem etter det intervjuet.
Sist endret av Gamgee; 1. september 2013 kl. 20:26.