View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ja, skal se nå Jonta. Jeg får virkelig beklage at svaret mitt kanskje er litt ufullstendig, men jeg har sikkert ikke like god tid som deg til å sitte og skule på innlegg i timevis før jeg svarer.
Vis hele sitatet...
Om innlegget ditt var ment som svar til Provo er «kanskje litt ufullstendig» en kraftig underdrivelse. Jeg hadde mer inntrykket av noen som ville hive noen bøker på noen, for så å løpe sin vei.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
som vanlig fra deg en grundig kverulering rundt detaljer som hadde som stort sett ikke har dritten å si i sammenhengen her.
Vis hele sitatet...
Jaha? Jeg fikk inntrykket av at frasen «Dawkins er fundamentalist» var hovedpoenget ditt. Noe jeg også befattet meg med.

Resten av innlegget ditt fant jeg ingen poenger i. Du lenker til wp-artikkel om intervjuobjektet i artikkelen, en annen artikkel/kronikk, skriver at intervjuobjektet ler av Hitchens sin kunnskapsløshet (uten å nevne noe konkret), og avslutter med å beklage trykkleifer.

Om det var noe jeg glemte å ta med, eller at ett av disse var et poeng: kjør på.

Å lenke til artikler, videoer, bøker o.l. er lite produktivt i en slik diskusjon. I motsetning til det du ser ut til å ha inntrykk av, har de som leser det du skriver, inkludert jeg, andre ting å foreta seg. Lenk til slikt som «for mer informasjon», etter at du har presentert argumentene her =)
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
jeg synes det er rimelig forunderlig at du ikke ser at [Dawkins] har sine (store) begrensninger, når du bruker hans teorier i denne diskusjonen.
Vis hele sitatet...
For det første ser dette ut som en stråmann. Jeg ser ikke hvor jeg har gitt inntrykket av at Dawkins ikke har sine begresninger.

Jeg ser heller ikke at jeg har brukt noen av argumentene hans i denne tråden.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Richard Dawkins er atferdsbiolog og ellers evolusjonsteoretiker, hva gjør ham til en av verdens største kløppere innen teologi og religion, samt i regelrett "tunge ting" som monoteisme er?? Han må jo ha et kraftig teologisk-faglig fundament bak ateismen han forfekter?
Vis hele sitatet...
Hvorfor må han dét?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Har i grunn ingen annen kommentar til dette enn bare; *dobbel facepalm* og spørsmålet om det er virkelig mulig å fokusere på nettopp dét i en sånn tråd.
Vis hele sitatet...
Du blåser opp denne til mye mer enn det er. Det var én setning som uttrykker noe jeg ikke er alene om å mene. Det var ikke fokuset i innlegget jeg skrev. Du derimot nevner det minst tre ganger.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Herrejemini.., såpass store vanskeligheter med å forstå humor? Igjen facepalm, og oppgitt.
Vis hele sitatet...
kan man snakke om pirking. Du har møtt meg flere ganger afk, og har sikkert lest en del av det jeg har skrevet. Så du kan være ganske sikker på at jeg forstod morsomheten din.

Igjen var ikke det du siterer hovedpoenget, men neste avsnitt.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jeg kan ta dette kort og litt generelt, og det er sikkert mulig du ikke har forstått meningen i innlegget(ene) mitt - og motsatt: jeg har vært i en stund nå med på disse Islam/Religion/Kristendommen/Ateisme/Terrorisme-trådene på Nff, og mener å vite bortimot hvilke meninger forskjellige brukere har og tom hva de kommer til å rable ned i sine neste innlegg i liknende temaer. Provo's innlegg har stort sett ikke forandret seg (kvalitativt) i særlig grad - over tid, og jeg kan jo også nevne til deg at jeg har vært med på å diskutere aktivt i denne tråden i flere måneder, i motsetning til deg, slik at jeg antageligvis kjenner bedre til innleggene og intensjonene.
Vis hele sitatet...
Du har nevnt den lange fartstiden din på forumet ved flere anledninger, og jeg tror ikke noen er imponerte over det.

For meg spiller det hvertfall ingen rolle at du har vært på forumet lengre enn det jeg har, og at dette er første gang jeg deltar i en tråd om disse emnene. Du forsøker deg på à la http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority, og det fungerer ikke.

Forøvrig vet du ikke hvor mye jeg har lest i tråden fra før, og det var heller ikke nødvendig å ha lest hele tråden før Provos to siste, og ditt innlegg, for å svare på sistnevnte.
Tja, du kan gjerne komme med gode eksempler på der jeg snor meg unna, så skal jeg besvare dem så langt det går.
Vis hele sitatet...
Jeg henviser til innleggene Provo skrev som du (om jeg forstår deg riktig) svarer på.

I tillegg ser man det i innlegget ditt jeg svarer på nå. For eksempel (Ctrl+F) «usunt».
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Videre hadde jeg anbefalt deg følgende: Mer dybdekunnskap innenfor dette - og ikke minst mer refleksjon(dét trenger du virkelig!), samt mindre kverulering/neglpirk rundt idiotiske detaljer.., fordi du kommer ingen vei med det. Les helst det som kommer ifra begge/flere sider, ( ifra idéhistorikere, historikere, sosiologer, ideologer, generelt samfunnsvitere og filosofer fra begge/flere fløyer), sånn at du får et bredere perspektiv på et sånt (komplekst) emne enn kun det Richard Dawkins gir deg. Håper du lærer av dette!
Vis hele sitatet...
Igjen påpeker du ikke noe konkret, men kommer med vage anbefalinger om å gjøre ting, som du ikke engang vet om jeg allerede har foretatt meg fra før.