View Single Post
Sitat av fleinmann Vis innlegg
"All" weed har blitt dårligere. Har samme erfaring som de to andre i denne tråden, dvs, jeg røyka fast i 2 år uten noen problemer. Plutselig en dag får jeg noia. Ikke panicattack men "vanlig" noia(vet ikke HVOR noia man må ha for å ha "vanlig" noia men dog.) Etter den dagen, selv om jeg har tatt lange pauser kommer jeg aldri tilbake til sånn det var. Jeg er sikker på at det ikke bare er fordi jeg har blitt "innrøyka".

Har lest en artikkel om at mye av weeden som finnes i omløp i hvertfall i Storbritannia er såkalt "skunk" weed. Denne weeden har høyt innhold THC og jeg regner med dertil lavt innhold CBD. Sto i artikkelen at denne weeden er den som folk noier mest på. Det er også vitenskapelig bevist at høyt innhold THC kontra CBD er det som skaper angst. Sånn jeg ser det er mye av problemet at weeden du får tak er "skunk" weed, eller hvertfall mye thc, lavt cbd.. I tillegg til dette er weeden du får tak i dag genetisk manipulert etc etc.. Den er rett og slett dårligere på alle måter i forhold til sånn det var for, si 3-4 år siden. Før ble du GLAD av å røyke weed... Hadde du noe god saker så kunne du lukte det 20 meter unna... Nå lukter det omtrent ikke en dritt. Faen, noen ganger lukter det parfyme(!). Og det var mye mer visuelt.. Det har jeg aldri opplevd igjen etter den dagen for 2 år siden... Vet om flere som mener det samme. Er mulig det er annerledes i Amster eller Kristiania, jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
For noe vås.

Du har rett i at thc-verdiene er stigende ifht cbd, men dette er ikke et resultat av at det blir dårligere. Tvert imot er det et resultat av etterspørsel etter nettopp høy thc:cbd-ratio, hvilket impliserer at weeden er bedre.

Når det gjelder lukt ellet hvorvidt du blir glad eller ei etter en spliff så handler dette utelukkende om din manglende evne til å objektivt vurdere flere år gamle rusopplevelser opp mot nyere.