View Single Post
Sitat av uaexed Vis innlegg
Men man trenger jo noen som kan være nisjepartier som vil fungere som en vakthund når våre, jeg gjentar, våre rettigheter blir overkjørt. Det nytter jo ikke hvor godt samfunn vi har hvis det er et homogent samfunn der alt er overvåket og menneskene ikke er individuell, men er underkuet. Dette har flere filmer filmatisert og vist oss at det ikke fungerer. V for Vandetta, Equilibrium osv.

Ytringsfriheten fikk seg et slag for baugen i norges land etter 22.7.11. Det ser man på den offentlige debatten og særlig i valgkampen. Det er en valgkamp homogen som få der man sitter å diskuterer peanuts, mens det man egentlig vil gjøre er å ta seg et glass vin samt å glemme at man er ledere i forskjellige partier.
Vis hele sitatet...
Helt klart. Jeg beklager hvis tonen var smått dissende mot piratpartiet, respekter det de gjør! Men kommer nok dessverre fortsatt ikke til å stemme på dem, men jeg støtter fortsatt hovedsaken deres! Leser forresten en god bok nå, Julian Assange, The Unauthorised Autobiography, den tror jeg du kommer til å like hvis dette emnet interesser deg!