View Single Post
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det er ikke sånn at Al Qaida legger ut poster bilder av planene sine på facebook-veggen til hverandre, så det tror jeg nok NSA/USA er ganske lite opptatt av.

Han åpnet med å si at det er viktrig å finne en balanse mellom sikkerhet og personvern, og at de frammøtte i salen kunne hjelpe ham og NSA med dette.

Deretter beskrev han hvordan NSA blir nøye kontrollert av både regjeringen av domstolene, og at de på ingen måte holder på akkurat som de vil.

- Vi registrerer ikke innhold
- Jeg vil dere skal vite at når vi registrerer datatrafikk, så registrerer vi ikke innhold. Ingen tekstmeldinger, e-poster eller telefonsamtaler til vanlige amerikanere blir avlyttet. Det finnes ingen navn, addresser eller kortnumre eller stedsopplysninger, sa han blant annet.

Alexander forsvarte ikke overraskende datainnhøstingen med terrorfaren og påpekte at disse mulighetene ikke fantes da USA ble angrepet 11. september 2001.
Vis hele sitatet...

http://www.itavisen.no/nyheter/her-s...hackerne-82352
Vis hele sitatet...
Du må være en av de mest naive jeg har møt, selvsagt så lagrer dem jo all data dem kommer over. For det første så skal ikkje prism programmet brukes til å overvåke amerikanske statsborgere som bor i USA, men jeg mener å ha sett en avsløring der det viste seg at dem overvåker dem å, men fant ikkje igjen den artikkelen. For det andre så les den sitatet ditt på nytt, her står det klart å tydelig:

- Jeg vil dere skal vite at når vi registrerer datatrafikk, så registrerer vi ikke innhold. Ingen tekstmeldinger, e-poster eller telefonsamtaler til vanlige amerikanere blir avlyttet. Det finnes ingen navn, addresser eller kortnumre eller stedsopplysninger, sa han blant annet.
Vis hele sitatet...
Det står ingenting om at dem ikkje lagrer alt dem kommer over av data fra utlandet. For det tredje se nå på kilden du linker til, itavisen har støtt å stadig feil i artikkelene sine.

Hvis du ser på denne artikkelen fra the guardian som er en anerkjent avis, så står det følgende:
Sitat av The Guardian
Binney, who left the agency in 2001 and blew the whistle on its domestic spying, said the centre could absorb and store data for "hundreds of years" and allow agencies such as the FBI to retroactively use the information.
Vis hele sitatet...
http://www.theguardian.com/world/201...-data-facility

Så hva for deg til å tro at dem ikkje lagrer alt? Og hvis det er bortkastet å lagre facebook data fordi terrorister ikkje bruker facebook hvorfor har dem drevet da å lagret all data trafikk fra facebook? Det for jo oss til å lure på om prism programmet bare brukes til å overvåke terrorister, eller om den muligens vanlige borgere som ikkje gjør noe galt.