View Single Post
Sitat av Dub Vis innlegg
I denne lange tråden, har det enda ikke kommet ett godt argument for at butikkene skal stenge så tidlig som de gjør.
Vis hele sitatet...
Det har litt gitt statistikk på at økt tilgang gir økt bruk og misbruk. Selv økt bruk er et problem, da alkohol i seg selv faktisk er en gift for kroppen.

Danmark har større alkohol problemer enn Norge, og større tilgang. Island prøvde å utvide utested tidene (ikke tema for tråden), men det feilet miserabelt og ga større problemer. Jeg har ikke sett lenken her i tråden, men det er intet nytt under solen av både Russland og Tyskland har større tilgang og billigere alkohol enn Norge, og et mye større problem med alkohol enn nettopp Norge.

Hva mer vil du ha enn statistikk som viser ensrettet at dette er en stengetid som gir samfunnet mindre problemer?

Jeg skriver dette mens jeg nyter brennevinen fra vinmonopolet, som er kjøpt for 3 uker siden, fordi jeg ville ha noe liggende til den gangen jeg spontant finner ut at jeg vil ha noen dråper rom etter åpningstidene. Er dette noe alle kan klare? Ja.

Vi har lovene fordi de begrenser et samfunnsproblem andre land sliter med. De nekter deg ikke å kjøpe eller konsumere, alt loven(e) gjør er at du må klare å ta med en sixpack når du er på butikken. Ta gjerne med 10 for å være sikker. Eller kjøp ett års forbruk på polet når du først er der, så er det aldri et problem, og du har tilgang når du måtte ønske. Jeg gjør tilnærmet dette, da jeg ikke ønsker å stresse med det, og det ikke er noen vits i å krisemaksimere det minste problemet i dagens samfunn, at alkohol ikke selges lenge nok på kvelden.