View Single Post
Jeg har valgt å opprette en egen rusforum-bruker da jeg ikke ønsker at de som vet hvem jeg er har testet noe av dette.

Mitt første møte med Ecstasy (MDMA) ble brått en hard påkjenning for meg etter at rusen hadde lagt seg. Stoffet var noe nytt, og jeg hadde ikke gjort noe research før jeg kastet i meg noe. Ei heller var min beste venn så forberedt på informasjon, så jeg fikk kun dosen min og festet i vei.

Det ble 6-7 tabletter fordelt over 3 dager, noe som er ganske mye om man ikke har erfaring å støtte seg til.

Det jeg skal frem til er serotoninlageret som tappes helt og fullstendig, og tar tid å få tilbake. Jeg hallusinerte i en uke etter festen, og hverdagen min var helt fjern for meg. Var også veldig plaget med lynglimt til jeg landet igjen, noe som tok nesten en hel uke.

Ting jeg vil sette på listen - noen gjentakelser fra tidligere innlegg her (!)

1. Få i deg mat og drikke
Mye kylling, ris, egg, og bacon, og drikk gjerne juice i for- og etterkant hjelper for å bygge opp eller opprettholde serotoninet i kroppen.

2. Ikke tygg på plastikk
Dette vil mest garantert resultere i sår tunge og munn, noe som er forferdelig dagene etter. Spis gjerne kjærligheter, for de holder tungen opptatt, eller tygg tyggegummi, men igjen er det en liten fare for at tungen kan bli sår. Ha vertfall noe å tygge på klart i fall kjeven begynner å gå av seg selv.

3. Drikk vann
Med MDMA får du mer energi uansett om du mener du ikke kjenner det, og kroppen arbeider hardere. Den vil trenge vann for å ikke bli dehydrert, men pass på slik at du ikke drikker for mye - det er like farlig, om ikke verre.

4. Besøk toalettet
Kroppen vil nok være dårligere å si fra om du må på do eller ikke, så du bør ta en pause nå og da for å vanne noen blomster.

5. Hygg deg
Du har inntatt et stoff som forsterker følelsene dine. Grip sjansen og nyt det mens du kan. Førstegangsreisende sies å skal ha en bedre opplevelse, men det kan jeg ikke svare for da jeg kun har en 3 dagers trip hvor alt bare ble bedre og bedre (helt til jeg dro hjem og landet pladask i bunn av livet).

PS! Da stoffet forsterker følelsene dine bør du være i godt humør og holde deg til deg. En trip på en dårlig dag sies å skal være ganske så kjip, og du må vente til leken er over før du føler deg bra igjen. Ikke noe jeg ønsker å oppleve vertfall.

Takk, og lykke til!