View Single Post
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Ikke at jeg tviler på dette i og med at 95% av innleggene her sier det samme, men er det ikke dette som har forårsaket vår hinsides sinnssyke drikkekultur? Jeg har etter hvert vært en del steder i verden nå, og nesten samtlige steder er det normalt å ta seg en en øl til middag og en øl eller to om kvelden, uansett dag. I motsetning har det i Norge blitt normalt å ta seg 10-15 øl fredag og lørdag å droppe de andre dagene.

Er det dette som menes med "økt forbruk"? Hadde vi fått en noenlunde normal drikkekultur hvis ølsalget stengte litt senere? Hvilken av disse er "bedre" for helsen. Jeg suger visst til å google, for jeg klarer ikke å finne info på dette.
Vis hele sitatet...
Og hvilke land sammenligner du med da ?

Land som f.eks har hatt tradisjoner om å produsere hjemmelaget alkohol de siste 1500 årene ?
Land hvor man bruker øl som en leskende drikke grunnet temperaturer (på samme måte som brus?)
Land som har mye høyere promillelover \ høyere arbeidsledighet?

En øl eller to hver dag i norge vil vel tilsvare alkoholavhengighet for den saks skyld, ikke sikkert dette er tilfelle i disse andre landene, og ikke sikkert det forhindrer folk å jobbe under alkoholrus i disse landene heller.