View Single Post
Det er mange individuelle faktorer som avgjør dette. Mange studier viser viktigheten av frokost, mens mange studier motviser også dette. En ting det dog er generell enighet om er at 5-6 (små) måltider/snacking om dagen (altså et "måltid" hver 3. time) kan være bra for balansert blodsukker, metthetsfølelsen og balansering av forbrenningen. Et "måltid" kan her være en frukt/glass juice også. Noen i din alder har nok heller ikke utviklet seg helt heller, spesielt er det vanlig at noen med høy stoffskifte/forbrenning i tenårene/ungdommen mister dette i midten av tyveårene. Folk som sier "jeg kan spise det jeg vil/når jeg vil" spiser enten egentlig sunt og moderat, eller mister denne fordelen når de blir eldre. Da er det greit å få innøvd en rutine og faste spisevaner. Men, som nevnt, de individuelle faktorene er store, og da blir også studiene veldig uvisse. Noen blir skikkelig trøtte av å spise sukker tidlig på dagen, det blir ikke jeg. Andre igjen spiser 2 store måltider om dagen og er syltynne. Jeg er selv ikke sulten til frokost, men prøver å ta et knekkebrød eller glass juice eller banan bare for å få igang fordøyelse/forbrenning. Du finner studier som støtter/avkrefter din mor. Jeg støtter henne, fordi hvis du derimot skal oppnå resultater, som å øke/senke vekten din, eller bygge muskler, bør du fokusere på flere måltider/et balansert kosthold, rett og slett for å få i deg nok kalorier.

Robert Eilertsen er mildt dodgy, men velkjent skribent i norske medier. Her konkluderer han med noe som kan støtte din sak; individuelle behov. Sjekk kildehenvisningen.