View Single Post
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Sånn seriøst, jeg skjønner ikke hvorfor vegetarianere ikke liker/synes kjøtt er godt

Må være psykisk, altså tanker på hva kjøtt egentlig er(?) Men, da igjen.. hvem bryr seg om tanken, når det smaker godt?

legger til at jeg ikke har noe imot vegetarianere, og jeg er åpen for svar.
Vis hele sitatet...
Det er en utbredt misforståelse blant mange at veggiser ikke liker smaken av kjøtt. Nesten alle mine venner og bekjente med et vegetarisk kosthold sluttet ikke å spise kjøtt av smakshensyn, men heller at dyrenes rett til verdige og naturlige liv er viktigere enn saftige biffer og koteletter på tallerkenen.

Mange i denne tråden har tydeligvis ikke lest en vegetarisk kokebok eller en veganblogg før. Vegetarianere spiser utrolig mye mer spennende mat enn kun tilbehøret til en vanlig kjøttrett! Selv lagte jeg en helt pizza helt uten animalske ingredisenser i går. Jeg må si at den overgikk alle forventninger.

http://i41.tinypic.com/2m43n1z.jpg

«Men hva i alle dager er det som ligner på kjøtt, da?» tenker du sikkert. Det som ligner på kjøttdeig kommer ikke fra en rautende ku. Det er TVP, også kjent som soyaprotein. Det inneholder hele 50% protein i tørket tilstand; når TVP-en er lagt i bløt faller selvsagt proteininnholdet, men ikke mer enn at det inneholder like mye eller litt mer protein enn kjøtt. Dette mystiske pulveret er svært nøytralt på smak, har flott konsistens, og kan brukes som vanlig kjøttdeig til pizza, taco, kjøttboller, bacon, også kjent som facon (Utrolig digg!), burgere og mye, mye mer. En mer allsidig kjøtterstatter skal en lete lenge etter!

De som tror at veganere spiser for lite protein tar feil. Soyaprotein er bare én av mange vegetabilske proteinkilder. Bønner, linser, kikerter, quinoa, tofu, tempeh, seitan, nøtter... and the list goes on.
Sist endret av Flatulence; 20. juni 2013 kl. 06:21.