View Single Post
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ueland Vis innlegg
I næringslivet er det ikke så lett, der er du avhengig av produsentens garanti, typisk 1 år.
Vis hele sitatet...
1 år ? Alt HP-utstyr iallefall er 3 år standard, normalt er det dog innsalg av 5 år fra selgerens side.

Typisk EVA SAN gir deg nå 24 diskbays, du mister og en del diskplass for redudans og slikt. Så at du må ut med 3 diskhyller er ikke utenkelig. Som regel er SCSI-disker tingen der, men om du ikke bruker SANet heftig 24/7 *kan* SATA-disker være et billigere alternaltiv. Diskene blir uansett dyrere jo større kapasitet du trenger.
Vis hele sitatet...
Var da det minste "EVA" (heter P6000 nå) SAN'et jeg har hørt om, minimum er dog 8 disker, men de scaler opp til 384 disker, går du istedet for 3PAR-systemer (som tar mer og mer over for P6000 kan du scale opptil 1920 disker med tiering).

Dere vil uansett ha serviceavtaler med SLAer fra produsent, typisk HP. Da har man typisk en avtale om at de skal komme på lokasjonen innen 4 timer og utbedre eventuelle feil som har dukket opp. Da ordner de også eventuelle disker som dør. har du f.eks 70 disker -vil- jo det skje
Vis hele sitatet...
Standard SLA for de fleste enterpriseprodukter er en 4h onsite, som vil si, hvis man har løsning og deler skal man være onsite iløpet av fire timer, denne følger med når man kjøper produkter og varer som nevnt over 3-5år, for lavere segmenter er det dog vanligvis NCD (next coverage day), men for de kunder som har behov for oppetid kan man kjøpe f.eks 6HCTR, 6timer fra call -> systemet skal være oppe igjen.
Sist endret av AtXbYeA; 10. mai 2013 kl. 19:08.