View Single Post
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ikke det at det kommer til å være spesielt populært her, men min erfaring med folk som går til psykolog med hverdagsproblemer er at det er mennesker med særdeles lav evne til å ta tak i egne problemer. Å finne ut av eget følelsliv og lære seg å ta ting på strak arm er endel av det å bli voksen.. så hadde du vært på arbeidsplassen min og du hadde fortalt det du skrev nå hadde jeg ikke blitt imponert nei; selv om du åpenbart står fritt til å gjøre dine egne valg.

Jeg kjenner noen få oppegående mennesker som har gått til psykolog, men de har alle enten hatt genuint jævlige oppvekster eller skikkelig, skikkelig traumatiske hendelser.
Vis hele sitatet...
kontroversiell, men ærlig mening.
jeg er uenig.

min erfaring med psykolog er ikke at han/hun løser problemene dine for deg, men han/hun gjør deg bevisst på hvordan du nettopp kan løse disse selv.

det at man må ha hatt noen traumatiske opplevelser for å være "verdig" til å gå til psykolog er derimot bare vissvass (jeg vet det ikke var det du sa direkte, men det er det du indirekte hinter til).

noen klarer dette fint på egenhånd, andre ikke.
ikke alle har samme utgangspunkt for å klare dette selv.

jeg skjønner hva du sier og jeg kan forstå tankegangen bak det, men for meg høres det ut som du rett og slett mangler erfaring på dette området til å kunne uttale deg på en objektiv måte.

ikke frekt ment.
Sist endret av somnium; 10. mai 2013 kl. 00:17.