View Single Post
Jeg tror ikke det er så mange her som mener at folk under 18 skal ha tilgang på cannabis. Om jeg ikke tar feil må man være 21 år for å få medisinsk cannabis i USA. Det er en realistisk aldersgrense. Hjernen er ikke ferdig utviklet ved fylte 18 år.

Om noen blir schizofrene betyr ikke det at alle blir det. Det er flere faktorer som spiller inn. Noen er mer disponert for det i utgangspunktet og da er det mulig at cannabis kan være en utløsende faktor. Samtidig er det mange oppegående mennesker med godt betalte jobber som liker å nyte en jonas iblandt, og jeg snakker ikke om gangster rappere, men selvstendig næringsdrivende, direktører osv.
Bruk trenger ikke være kronisk.

Om noen blir avhengige har de et problem. Det kan man ikke la gå ut over andres frihet. Man må ha et visst ansvar over seg selv. Mammastaten kan ikke holde folk i hånden til de ligger under jorden, selv om det er det som er faktum i Norge i dag.

Blir man avhengig er det fordig man ikke har brukt det på en ansvarlig måte. Da har man havnet i et problem som man selv har ansvar for å løse.

Å argumentere mot det er som å si: "JEG KJENTE EN MANN SOM DRAKK 10 LITER VANN PÅ EN HALVTIME OG HAN DØDE!!!! FORBY VANN!!!". Et fåtalls uansvarlighet kan ikke frata oppegående menneskers frihet. Det er et suverent prinsipp og å tråkke over det åpner opp for fascisme, eller "mammastat" for å si det på en mindre skremmende måte.