View Single Post
Hei jeg er ikke veldig politisk aktiv, men følger litt med i media på ting og tang.

Har gjort meg opp en liten mening om forskjellige partier, de er ikke på noen måte korrekte men sånn jeg ser på partiene idag, (gjelder bare politikerene basert på info fra media)

Sv og Ap er folk som sier dem jobber for folket og arbeiderklassen, men egentlig jobber for seg selv og sine. Se på lysbakken som gir bort penger til sine egne for et eksempel...

Høyre og Frp er folk som mener menneske burde være friere, og ha mer frihet. De jobber også for at dem skal selv få mer rikdom, men dem er åpne om det. (mange fler "rikinger" som stemmer på høyrepolitikk enn Venstrepolitikk. Jeg er blant egoistene som er for meg selv. Jeg er likevel litt engasjert i innvandringsdiskusjonen.

Folk som kommer hit for å arbeide og er godt utdannede burde få bli. Folk som tar sandpapir å pusser vekk fingeravtrykkene sine burde bli kastet ut. (vet dette kan være problematisk å hvite hvor dem kommer fra.) Likevel burde vi ikke gi bort masse penger, men heller fokusere på det som ikke er bra i vårt eget land før vi sender hundrevis av millioner ned i lomma til et statsoverhode i Asia eller Afrika som sier han bruker det på folket, når det egentlig havner i lomma til han og ministrene hans. Jeg er for uhjelp til folk som trenger det øyeblikkelig også, men da må man sende mat/ vann ikke penger.

Vet dette innlegget kanskje er litt rotete og selvmotsigende, jeg er litt dårlig til å ordlegge meg men håper dere skjønner hva jeg mener.

Og ett siste spørsmål, kan man stemme når man blir 18 samme året som valget er? Jeg blir 18 i Oktober