View Single Post
burde vært möderatör
489
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Pappabetaler: Ikke den dag i dag, nei. Før, derimot, ble romfolk tatt fra sitt norske statsborgerskap og utsatt for lovens§ 3-3, den såkalte sigøynerparagrafen. De ble altså nektet å ta seg tilbake til Norge. Noe som førte dem rett i armene på Hitler og de tyske nazizter. Porajmos var romfolkets holocaust. Sannsynligvis døde rundt en halv million romer. De var på denne tiden stigmatisert som uønsket og mindreverdig av norske myndigheter. Vi likte dem ikke da, og vi liker dem heller ikke nå.
Vis hele sitatet...
Good riddance. Det er en grunn til at de er hatet over hele verden. De er et folk bestående av skitne og respektløse outsiders som ikke bidrar til samfunnet de snylter på what-so-ever. Sigøynerparagrafen bør bli gjeninnført :>

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Selv har jeg litt blandede følelser angående dette. Man har forsøkt å integrere dem i det norske samfunnet i årevis uten at dette har ført til noe positivt. De vil ikke leve som oss. Å få romfolket til å bli bofaste, skaffe seg jobb på kontor og hele den pakken er totalt uaktuelt. Jeg ville aldri kastet bort hverken tid eller penger på det. Men å kaste dem på hodet og ræva ut uten å prøve en annen metode er jeg litt skeptisk til. Hva med å møte dem litt på halvveien? Hvis det var mulig å sette dem til å gjøre noe de faktisk har talent for? Noe som gjør at de fremdeles har mulighet til å leve som et omreisende folk (samtidig som de gjør nytte for seg). Noe burde i alle fall gjøres. At de lever i søppel og avføring er lite apetittelig. Ei heller at de spiser rotter, ender, duer og hunder.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi da fortsette å ønske dem velkommen? Ettersom romfolket ikke har noe ønske om å bo her eller bli en del av det norske samfunnet, men bare er her for å stjele, tigge og drite ned naturen vår ser jeg virkelig ikke poenget i å forsøke å "møte dem på halvveien". I Spania lever de i sigøynercamper som har mer til felles med afrikansk slum enn moderne europeiske land. De tvinger barna sine til å rane folk fra de lærer seg å gå, og de selger døtrene sine med en gang de blir "fruktbare". Utenfor Madrid bor det ca. 500 barn i en slik slum. Bare 150 av dem går på skole. Jeg så en dokumentar hvor en sigøynerfar fortalte om hvordan han solgte datteren sin for 800 euro for noen år tilbake, og hvordan verdien på en datter stiger eksepsjonelt hvis hun er en talentfull tyv - eller jomfru...

Tror du disse sigøynerne som kommer til Norge har kunnskap om bjørnetemming, metallhåndverk eller treskjæring? Jeg tviler. Disse folka er tyver og kjeltringer - det er en del av kulturen deres. De forstår ikke hva som er galt i å stjele fra folk utenfor deres egen gruppe. I beste fall kan de kanskje prestere å temme en bjørn hvis de stikker metallringer med lenker gjennom labbene og snuta på den, men personlig er jeg imot dyreplaging.

Som sagt, sigøynerparagrafen bør bli gjeninnført. Vi kunne sikkert sluppet unna med det også. Det eneste positive med sigøynere er at nesten ingen bryr seg om dem
Sist endret av pappabetaler; 30. april 2013 kl. 14:55.