View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Trolle? Virkelig?
At barna har laget det med positive intensjoner er jo noe alle skjønner. Lærerne kunne likegodt ha bedt de lage noe annet, og barna hadde vært likeglade.
At du sier at norske verdier står sterkt hos deg, mens du samtidig kaller flagget for "ett stykke tøy", lukter litt hyklersk.
Vis hele sitatet...
Tingene er laget i sammenheng med et eller annet tema de hadde på skolen, og ikke spesiallaget for 17. mai. At man ikke kan la en sånn fillesak gå under radaren er utrolig. At læreren søker om å få lov til dette i det hele tatt er for meg urovekkende. Hva er vel 17. mai uten barn som løper rundt med is og koser seg? Det er selve manifestasjonen av det vi feirer med grunnloven.

Siden når er det norske flagget en del av verdisettet til Norge? Det er et stykke tøy som viser nasjonen og våre verdier, men i enden av dagen er det et stykke tøy.

At et stykke tøy, som representerer Norge står sterkere hos mange her, enn 17. Mai gleden med barn som viser fram ting, og friheten til å gjøre dette, vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om. Det er skremmende at en dag i året gjelder ikke friheten til å gjøre som man vil, så lenge man ikke skader andre. Spesielt når det er noe så ufarlig som ting barn har laget.