View Single Post
Sitat av fth Vis innlegg
Har ikke veldig mye erfaringer fra rusmiljøer, selvom jeg har ruset meg i en del år.

Cannabis: Min opptaffting, av de yngre brukerene er en "fuck the world" holdning. Alt er korrupt, alt er meningsløst, politiet suger, politikere er dritt osv osv.
De litt eldre brukerene virker det som om har litt mer i hode, selvom de har sine meninger og sikkert vært i samme sko som de yngre brukerne.
.
Vis hele sitatet...


Har selv røyket cannabis i 5 år, og forstår hva du mener med "fuck the police" holdningen. Likevel vil jeg ikke la dette stå igjen som beskrivelsen av en stereotypisk stoner. Det blir det samme som å si at en stereotypisk snuser er en liten drittunge som også sier "fuck the police" og kjøper den sterkeste snusen som finnes, og gjerne putter i en ekstra siden han er så "veldig avhengig".

I mitt tilfelle prioriterer jeg aldri cannabis fremfor viktige ting som skole, jobb, sosialisering, familie og lignende. Det gjelder å ha et sunt forhold til det, noe de fleste jeg kjenner har. Det stereotypiske inntrykket mange av dere har kommer gjerne av at dere ikke er opplyste nok om dette? Vi som nyter cannabis på et sunt plan skriker gjerne ikke ut "VI RØYKER HASJ" heller, og dere andre får derfor ikke muligheten til å danne dere et stereotypisk bilde av oss.
EDIT: - Og det er nok veldig mange flere enn dere tror som nyter cannabis på et sunt plan. I alle aldre.
Sist endret av HappySmoothie; 12. mars 2013 kl. 16:20.