View Single Post
Det første jeg tenker er nok at du er litt lav. Jeg ville nok lagt merke til høyden din, om jeg møtte deg. Likevel, ville jeg aldri behandlet deg anderledes på grunnlag av dette. Er selv litt i overkant av 180, og dermed like over gjennomsnittet.

Når det er sagt, er du ikke alene om å vandre rundt, kun 161 cm over bakken. Det er tross alt gjennomsnittet blant norske menn som ligger på ~180 cm. Ettersom at det finnes veldig mange som er langt høyere enn dette (flere som kommenterer også dette i tråden), betyr det også at en betydelig andel av folket befinner seg under denne grensen. Til tross for dette, er nok du hakket lavere enn "normal-avviket", og du blir derfor lagt merke til.

Både veldig høye, og veldig lave mennesker blir godt lagt merke til. Det er kanskje en naturlig årsak til at de som ligger på undersiden av normalgrensen får mer negativ oppmerksomhet enn hva de som rager over grensen gjør. Det er tross alt slik at vi mennesker har en trang til å rakke ned på de som er svakere enn oss.

Til slutt har jeg et par spørsmål:

- Mener du at høyden din har gjort at du har blitt behandlet anderledes i hverdagen, jobbsammenheng eller lignende?
- Møter du på utfordringer i forhold til høyden? Det være fysisk, sosialt, i forhold til damene osv.?

Tatt i betraktning at du ikke er noen "dverg", men snarere en normal mann som er litt lavere en gjennomsnittet, mener ikke jeg at det er noe grunnlag for at du skal bli behandlet anderledes. Grunnen til at jeg stiller spørsmålene er snarere fordi du tok opp emnet og problemstillingen på eget initiativ.
Sist endret av Znerk; 26. februar 2013 kl. 23:16.