View Single Post
Personlig ville jeg styrt unna standard-effektene som følger med programvaren, med mindre du kan forsvare valget i henhold til innholdet i skuddet eller sekvensen. Hitchcock mente at filmen ble laget i pre-produksjon og at selve produksjonsfasen var kjedelig. Der er det mye å hente. Når du vet hva du skal filme, hvordan og ikke minst hvorfor, så er du sikker på at du har alt du trenger når du begynner å redigere (sett at du har klart å gjennomføre planene).

Mer konkret ville jeg satset på stabilisering. Det er kanskje den mest åpenbare forskjellen på profesjonelle produksjoner og amatørfilm. Når det rister på film er det fordi det skal riste og ikke fordi kameraet er håndholdt. Ser for meg at du fester kameraet på ting, dog, siden det er GoPro det er snakk om. Personlig ville jeg valgt et annet kamera til alt bortsett fra der det ikke er fornuftig å utsette utstyret for fare, da GoPro har et visuelt uttrykk jeg ikke helt liker (men det har så klart egenskaper som rettferdiggjør kompromissene). Om film er noe du vil drive med, så er det kanskje ikke helt uakseptabelt med to kameraer.