View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hva i alle dager er en "ekstrem ateist"? Enten er man ateist, eller så er man ikke ateist. Det finnes ikke "halv-ateister" eller noen ateister som tror litt. Da er de agnostikere, ikke ateister.

Dessuten er det en vesentlig forskjell på ateister og (ekstreme) kristne. Ateister baserer sine uttalelser på rasjonell tankegang, mens de kristne baserer sitt på gammeldags overtro.
Vis hele sitatet...
Jeg er en ateist, men jeg er ikke en ekstrem en. En ekstrem ateist er noen som alltid skal prakke på folk sin "mangel på tro". Hver gang de ser noen som er kristen så må de bort å diskutere/krangle med vedkommende fordi de ikke er enige i vedkommendes tro. Det er det jeg ser på som ekstrem ateist (Ikke like ille som ekstreme kristne) men definitivt plagsomt i lengden. Jeg driter i hva folk tror på så lenge de ikke prakker det på andre mennesker. Selv ser jeg på religion som en sinnsykdom i dagens samfunn som holder resten av verden tilbake, men jeg gidder ikke å gå rundt å argumentere for eller i mot, da jeg ikke ser helt poenget i det.