Tråd: Kornsirkler?
View Single Post
På slutten av 1600-tallet var det en gluping som noterte seg slike "hekseringer", som er sopp som har vokst i ringer på bakken. Disse har i senere tid blitt linket opp mot kornsirkler uten at jeg helt skjønner det, da hekseringer oppstår naturlig (http://snl.no/hekseringer). Men kunne like greit nevne det, da debatten rundt kornsirkler likevel blir mye synsing

Uansett hva det er, om det skal være romvesener som nekter å vise seg selv for oss som liker kunst, tullinger med snor og pinne eller kanskje studenter ved MIT som har lagd nok en duppeditt, så er det et ganske sprøtt påfunn hvor noen sitter og har det moro.

Jeg har også sett noen dokumentarer om temaet og noe som har forundret meg litt er hvordan elektronisk utstyr visstnok slutter å fungere mens det er inne i mønsteret. Ingen av dokumentarene jeg har sett har vist film eller bilder, close up, fra åkeren hvor ringen er. Høres høyst sannsynlig ut som et forsøk på oppmerksomhet, men hverken jeg eller noen jeg kjenner har tatt med et kamera eller lignende inn i en kornsirkel, så itte vet je!