View Single Post
Vel man burde forvente at en politimann/kvinne takler sånne ting bedre enn den gjengse nordmann. Hvis man har temperament og mye stolthet er man kanskje ikke den mest egnede for en slik jobb.

Hadde et møte med en ung politmann som åpenbart trodde han var stor og mektig selv for en tid tilbake.
Jeg og broren min var i frognerparken og trente kickboxing, på et noenlunde avsidesliggende sted for og ikke gjøre for mye ut av oss. Så kom det da en større ungeflokk som begynte og løpe rundt oss og skrike ting som "Slå han ned" "bank han opp" osv. Da dette var noe irriterende og deres nærvær 1 meter unna oss var heller farlig for dem siden vi bevegde oss en del rundt sa broren min etter en stund til dem i en bestemt tone at de skulle komme seg unna og ikke forstyrre. Men mødrene deres eller hva de nå enn var likte selfølgelig ikke dette, for all del barna deres må jo få si og gjøre som de vil. De gikk bort til en politimann som sto i nærheten og så på, og han kom selfølgelig bort på sin fine lille sykkel for og håndtere "problemet".
Type "Hvis dere ikke kan oppføre dere kan dere pelle dere ut av parken" "jeg har rett til å bortvise folk fra alle offentlige områder hvis de ikke kan oppføre seg" osv osv.
Han var åpenbart bare ute etter og gjøre seg til for de unge kvinnene, og ved og gjøre det oppførte han seg på en fullstending uakseptabel måte, for ikke og si svært farlig. Hadde vi vært anderledes kunne vi jo anngrepet han i den situasjonen. Meh, litt av en avsporing her. Jeg ville bare poengtere at jeg har hatt egne opplevelser med politiet, og at den situasjonen jeg var oppe i fint kunne blitt fortalt til politmannens fordel.

Siden jeg ikke så politiets atferd i OP's situasjon vil jeg ikke uttale meg altfor strengt.